Friday, November 10, 2006

Running Faith


This is Amanda.

I started doing this one on 5th November and finished it on 10th November. Took nearly 8 hours.

Pencils used: HB, 2B, 4B, 6B, 8B, 2H, 4h, 6H.

I used the eraser quite a bit for highlighting.

18 comments:

Vee said...

She's looking right at me! And with a smile to rival the Mona Lisa. Very enigmatic. Another lovely portrait. You have a real talent.

floyd_n_milan said...

Grazie!! :D :D

*hugs*

Anne said...

Floyd..you had better keep pursuing this talent you have...it's wonderful! It makes me want to pick up my pencils again and get back into drawing. Very very nice....you are good! :)

floyd_n_milan said...

Heheheh, thanks. :)

Arvana said...

Wow!
You did an amazing job with my picutre. I could have never imagined how good it could look.
I looked at it and was like, 'Wow....it me!'
The ONLY thing that looks a little off is my right cheek. It kinda looks like it is a little swollen.
Other then that, it is an amaing drawing. I wish I could draw like that.
You have MAJOR talent. I hope you are taking classes or something, at least to get your talent discovered.
Thank-you so much for the portrait and for taking the time to draw it.

~Amanda

(I hope you you dont mind the constructive critisium.)

floyd_n_milan said...

Nope. I had noticed that swollen right cheek myself. Its due to the hair.. Oh well. Thanks for checking your email then :)

ब्रह्मकमळ said...

Awesome. Trying to put it in one word only. :P

And like I said before, I like the hair, it reminds me of a friend of mine. :)

floyd_n_milan said...

:D

Anonymous said...

You have a wonderful gift! Please continue to pursue it and share it with others.
I look forward to more.
Nell *hugs*

floyd_n_milan said...

Thanks Nell!

Adi said...

Hey,grrrrrraet painting. My old friend up to da old tricks again.

floyd_n_milan said...

Hahaha yeah. After 6 years! I figured I'd do well to sharpen my skills again. :)

Ketaki said...

nice sketch...keep it up...

floyd_n_milan said...

Hehehe, yup :)

Amarië said...

I have said it before and I'll say it again. Damn, you're good! :O

I too think the cheek looks a bit swollen. But from what I can see, some shadow on the skin under the curl of hair should make that fat chin go away. :)

floyd_n_milan said...

Ooooh. Well spotted. I'll do that. I actually added those extra hair after finishing up with that cheek, so the original shading disappeared.

nipra said...

Nice!

floyd_n_milan said...

:)